اعاده حیثیت تهمت معتاد بودن

پرسش

سلام صبحتون بخیر دیشب حدود<ساعت١٢> کارگر پمپ بنزین به دلیل خرابی دستگاه محاسبه هزینه خودکار مجموعه،هزینه را با کارتخوان اونم بصورت اشتباه(دوبرابر هزینه واقعی!)کم کرد.بعلت شلوغی و عجله متوجه‌موضوع‌نشدم‌ تا یک ساعت‌ بعدکه‌ پیامک های بانکی رو چک کردم! وقتی مراجعه کردم با وجودرفتار مودبانه(طوریکه با شوخی و خنده قضیه‌ رو گفتم و تاکید کردم سرشون شلوغ بود و این قبیل اشتباهات عادیه) و ارائه مدارکی مثل پیامک بانکی و حضور ماشینم و دادن جزئیاتی چون‌ افراد حاضر در مجموعه توی اون تاریخ و داشتن شاهد(بجز خانواده م که همراهم بودن، دونفر از همکارهای خودش هم تایید کردن بنده رو یادشون مونده)ولی بازم به هیچ وجه همکاری نمیکرد! در عوض با اعتماد بنفس‌ کاذب ادعا میکرد همه‌ی جزئیات یادشه! مثلا اینکه یادشه‌ عدد روی نمایشگر دستگاه‌نازل<٣٩٧٠٠٠ریال>بوده! حتی‌گفت‌ حاضره‌ بجای٢٠تومن؛4٠تومن بده اگه اشتباه کرده باشه!(زد زیرش البته😂) اصلا من‌ سهمیه بنزین داشتم‌و١٣لیتربنزین‌<١5٠٠>تومانی ‌زده بودم که‌ میشه حدود<٢٠٠٠٠> تومان! تا جایی پیش رفت که‌ تهمت‌ دروغگویی‌ بهم زد جلو همه! حتی‌ درخواست‌ کردم‌ تاریخچه دستگاه رو چک کنن ببینیم اصلا شاید اشتباه کرده باشم! جواب داد که‌ همچین‌ چیزی‌ جزو امکانات دستگاه نیست(البته چند دقیقه بعد خلافش ثابت شد و تونستم ادعامو ثابت‌ کنم.) وقتی‌ مجبور شد هزینه‌ اضافی‌ رو برگردونه شروع‌ کرد به هوچی‌گری‌ و توهین به‌من‌ و پدرم(که‌ سرشون‌ سفیده؛فرهنگی بازنشسته‌ هستن)جلوی‌کلی آشنا؛که یکیش‌ تهمتِ‌ معتاد بودنِ‌ بنده‌ بود! منم بخاطر آبروی‌خودم(مخصوصاکه قصد شرکت‌دوباره‌ در کنکور دارم‌‌ و‌ میتونه تو تحقیقات‌ شغلی‌ اثر بذاره)وخانواده‌م؛ قصد شکایت و پیگیری دارم؛و در صورت‌ امکان‌ شکایت‌ برای مواردیکه میتونم‌ ولی اطلاع ندارم! متشکرم 🙏🏻🌹

پاسخ مشاور

بنده شما و خانواده محترم را به آرامش دعوت می کنم و پیشنهاد می کنم نامبرده را عفو نموده و زمان شریف خود را بابت موضوعی که اثبات آن با توجه به شرح واقعه دشوار است، بیهوده از دست ندهید و تمرکز خود را بر مطالعه و آمادگی برای کنکور بگذارید. 

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.