یک وکیل دادگستری اعلام کرد: قبل از اینکه جرمی در مرجع قضایی اثبات شود، نمی‌توانیم حرفی از تخفیف مجازات احتمالی بزنیم و این صحیح نیست.
 
 
ahmadi.jpeg (57 KB)
 
 
نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه مقامی وعده تخفیف مجازات می دهد؛ ضابط دادگستری یا مقام قضایی؟ بیان کرد: نیروهای امنیتی و ضابط، سمتی در تخفیف مجازات ندارند. موضوع تخفیف مجازات زمانی مطرح می‌شود که جرم در دادگاه احراز شود یا در مرحله تحقیقات کسی در نزد قاضی در جهت کشف حقیقت کمک کند و آن وقت مقام دادسرا می‌تواند از دادگاه درخواست تخفیف مجازات کند. قبل از اینکه جرمی به وقوع بپیوندد، در مرجع قضایی اثبات و محرز شود که فرد اتهامی دارد، نمی‌توانیم حرفی از تخفیف مجازات احتمالی بزنیم و این  صحیح نیست. ما نمی‌توانیم تا زمانی که جرم کسی اثبات و تفهیم اتهام شود از تخفیف مجازات صحبت کنیم، هم چنین در قانون توبه نداریم و توبه برای مسائل شرعی است.
لازم به ذکر است که پس از دستگیری روح‌الله زم سایت گرداب در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اشاره به درخواست‌های مکرر از سازمان اطلاعات سپاه، از افرادی که با شبکه معاند آمد نیوز همکاری داشته اند، درخواست می‌شود که برای ابراز ندامت و تخفیف مجازات احتمالی با این سایت تماس برقرار کنند./ ایسنا