محمدجعفر منتظری اظهار داشت: من تاکید و توصیه‌ام به مردم عزیز این است که تا زمانی که مسئله رمزارز به موجب قانون مشخص نشده، وارد این معرکه نشوند.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور صبح امروز (دوشنبه) در جریان بازدید از مرکز ارتباطات قوه قضاییه در جمع خبرنگاران، در رابطه با ضررها و خسارات وارد شده به مردم و پیگیری این موضوع توسط دستگاه قضا، بیان کرد: ما یک هماهنگی با سازمان بازرسی به عمل آوردیم که یک کمیته مشترکی را تشکیل دهیم و به صورت مشترک این کار را انجام دهیم و ان‌شاءالله امیدواریم که ظرف یک زمان معینی به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: البته من مقدمات کار را فراهم کردم. خوشبختانه دولت فعلی هم با اهتمامی که دارند به دنبال رفع مشکل بورس هستند، قطعا می‌توانیم با همکاری خود دولت و وزارت اقتصاد و مسئولینی که در سازمان بورس مشغول شدند، نسبت به گذشته بررسی‌های لازم را انجام دهیم و با کسانی که احتمالا جرم یا تخلفی را انجام دادند، برخورد شود.

دادستان کل کشور همچنین در رابطه با مساله رمزارزها و پرونده‌های مرتبط با این موضوع، افزود: مسئله رمزارز متاسفانه امروز به یک آسیب در جامعه تبدیل شده که عده‌ای از مردم به خاطر عدم توجه به عواقب این امر وارد این حوزه می‌شوند و بعد دچار یک سری مشکل می‌شوند یا در دام افراد کلاهبردار می‌افتند. ما مکاتباتی با بانک مرکزی کردیم و به مجلس محترم هم گفتیم که وضعیت رمز ارز را مشخص کنند.

وی افزود: من تاکید و توصیه‌ام به مردم عزیز این است که تا زمانی که مسئله رمزارز به موجب قانون مشخص نشده، وارد این معرکه نشوند. بسیاری از کسانی که وارد این مسئله شده‌اند به دام یک سری افراد کلاهبردار گرفتار شدند که هم برای مردم موجب از بین رفتن سرمایه و اموال‌شان می‌شود و هم برای دستگاه قضایی پرونده‌های قطوری به وجود می‌آید که رسیدگی به نتیجه رساندن آن زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد./ ایلنا