اختلاف با همسایه در افترا و توهین

پرسش

سلام همسایه طبقه زیرین ما به خاطر سر و صداهای بچه های خردسال 2 و 7 ساله ما همیشه اعتراض داشتند و ما نیز با احترام به ایشان گوشزد کردیم که به علت اختلاف سن بچه ها امکان خاموش کردن صدای بچه هانیست و خانم ایشان با هر بار جیغ و داد بچه های ما درب اپارتمان خودشان را محکم به نشانه اعتراض می کوبند و یا با جسمی سخت بر زمین می کوبند و این موضوع باعث شد همسر بنده به خاطر واکنش های بی منطق خانم همسایه به سر و صدای بچه های ما، پشت درب آپارتمان ایشان رفته و به ایشان به خاطر رفتارشان که جلوی ما ظاهرا قربان صدقه می روند و پشت سر ما به همسایگان دیگر بدگویی میکنن لفظ منافق را به ایشان میدهند و ایشان( همسایه) از همسرم به خاطر لفظ منافق میروند کلانتری شکایت می کنند و بدون اینکه مامور از ما شرح حال بخواهند به ایشان برگه دعوت احضاریه دادند و مهر کلانتری زدند و زدن روی تابلو اعلانات ساختمان... درحالیکه ایشان قبلا به علت اختلافات مذهبی و چون ما طرفدار نظام و ولایت هستیم بارها از ما پیش همسایگان بدگویی کردند و آنها را بر علیه ما شوراندن و الان نیز از انها به عنوان شاهد میخواهند برای حرفی که همسرم در برابر درب کوبیدن و بر زمین کوبیدن همسرشان بابت سر و صدای فرزندانمان استفاده کنن. تکلیف ما چیست با لحاظ قانونی؟ هیچ پشتوانه و پارتی جز خدا هم نداریم‌. به قانون هم اگاه نیستیم

پاسخ مشاور

می تواند مصداقی از توهین یا افترا محسوب شود که البته این امر نیازمند اثبات است و اگر سایر همسایگان بر این لفظ همسر شما نسبت به شاکی شهادت دهند، جرم محرز خواهد بود. البته بعلت خفیف بودن عنوان مجرمانه، یحتمل موضوع را برای ایجاد سازش و حل و فصل اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع نمایند.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.